W październiku tego roku przypada pierwsza rocznica urzędowania Rzecznika Praw Pacjenta, będącego centralnym organem administracji rządowej w Polsce.
Zadaniem Rzecznika jest jak najlepsze realizowanie zapisów ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, w tym oczywiście reagowanie w każdej sytuacji, w której prawa pacjenta są naruszane.
Ogólnopolska kampania promocyjno-informacyjna ma na celu przede wszystkim rozpropagowanie wiedzy o prawach pacjenta, a także o instrumentach przysługujących pacjentom w przypadku łamania ich praw.
Jeśli Twoje prawa zostały naruszone
zadzwoń na bezpłatna infolinię
czynną od poniedziałku do piątku w godz. 9,00-21,00
800 190 590
z tel. komórkowych (opłata wg stawek operatora)
22 833 08 85
22 635 59 96
Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
al. Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa