Na przestrzeni 7 lat prowadzenia Kociewskiego Ośrodka Informacji Turystycznej przez Lokalną Organizację Turystyczną KOCIEWIE jej pracownicy udzielili tysięcy porad mailowych, telefonicznych i osobistych podczas wizyt gości w progach biura. Każde z zapytań traktowane jest przez obsługę w jednakowy, rzetelny sposób, lecz jak się okazuje nie każde jest prawdziwym problemem rzeczywistego obieżyświata. Bywają i chwile sprawdzające…
W pierwszych dniach czerwca, przed rozpoczęciem sezonu turystycznego, Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła w ramach działania „Tajemniczy klient – test jakości dostarczanej informacji”. Do 408 centrów i punktów informacji turystycznej na terenie całego kraju POT wysłała dwa zapytania mailowe – różnej treści i z różnych adresów. Z polskiego adresu prywatnego zapytanie w języku polskim, z zagranicznego adresu prywatnego zapytanie w języku angielskim. Nadawcy wykazali konkretne zainteresowanie konkretnym aspektem oferty turystycznej i oczekiwali wyraźnych i precyzyjnych odpowiedzi.
21 % procent pytań polskich i 52 % pytań angielskich pozostało bez odpowiedzi…
Lecz nie w punkcie IT prowadzonym przez LOT KOCIEWIE. Pracownicy Kociewskiego Ośrodka Informacji Turystycznej odpowiedzieli błyskawicznie w przypadku zapytania obcojęzycznego i regulaminowo szybko na turystyczny problem nadawcy polskiego.
- Rodak był zainteresowany rowerami, a dokładnie mówiąc imprezami rowerowymi na naszym terenie, natomiast Martina, z bliżej nie ustalonej przez nas zagranicy, poszukiwała motorbike’ów, chcąc wypożyczyć pojazd w celu podróży po naszym Regionie – mówi Jarosław Wojciechowski, pracownik Biura LOT KOCIEWIE.
Między innymi dzięki aktywności IT LOT KOCIEWIE Pomorskie świetnie wypadło w rankingu województw – niekwestionowane pierwsze miejsce na podium w kategorii angielskojęzycznej i ex aequo pierwsza pozycja w kategorii polskiej (wspólnie z Wielkopolskim i Dolnośląskim).
Swoim członkom i partnerom, a więc i LOT KOCIEWIE, podziękowała już Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.
- Kierujemy się zasadą, że zawsze odbieramy telefon, nawet gdy dzwoni poza ustalonymi godzinami naszej pracy, lecz my akurat nadal przebywamy w naszym biurze. Dla każdej osoby, nawet najbardziej przypadkowej lub nietuzinkowej, która nas odwiedza, staramy się mieć tyle cierpliwości, ile to tylko możliwe. W korespondencji mailowej pomijamy tylko oczywisty spam. Zawsze merytorycznie, zawsze bez pośpiechu, z chęcią pomocy i wyrozumiałości. Teraz, po latach pomocy i prób pomocy naszym gościom, otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie sensowności naszego postępowania. Satysfakcja zawodowa i radość po prostu czysto ludzka – mówi Dyrektor Biura LOT KOCIEWIE, Piotr Kończewski.
W ciągu 7 lat działalności IT KOCIEWIE klasyczną turystyczną pomoc, a także poradę i zachętę do spędzania czasu w Tczewie, Starogardzie Gdańskim, Świeciu oraz w wielu innych miejscach całego Regionu, uzyskało kilka tysięcy klientów. Byli wśród nich mieszkańcy Tczewa, grupy przedszkolne i klasy szkolne. Przez biuro LOT KOCIEWIE przejeżdżały grupy rowerzystów i w pełni obsadzone autokary wycieczkowe. Zawitali Warszawianie i Krakusi. Poznać Tczew i inne miejsca Kociewia chcieli Niemcy, Skandynawowie, Holendrzy oraz Francuzi. Zza oceanu dotarli do IT KOCIEWIE: para z Teksasu i pojedyncza Meksykanka.
Jak się okazuje, Ci ostatni byli mniej zaskakujący niż pewna dwójka „Tajemniczych Klientów”…
Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE
Kociewski Ośrodek Informacji Turystycznej
Ul. 30 Stycznia 4, Tczew
58 531 37 41