Accessibility
UE

Mystery Check, czyli Tajemniczy Klient

Na przestrzeni 7 lat prowadzenia Kociewskiego Ośrodka Informacji Turystycznej przez Lokalną Organizację Turystyczną KOCIEWIE jej pracownicy udzielili tysięcy porad mailowych, telefonicznych i osobistych podczas wizyt gości w progach biura. Każde z zapytań traktowane jest przez obsługę w jednakowy, rzetelny sposób, lecz jak się okazuje nie każde jest prawdziwym problemem rzeczywistego obieżyświata. Bywają i chwile sprawdzające…

 

W pierwszych dniach czerwca, przed rozpoczęciem sezonu turystycznego, Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła w ramach działania „Tajemniczy klient – test jakości dostarczanej informacji”. Do 408 centrów i punktów informacji turystycznej na terenie całego kraju POT wysłała dwa zapytania mailowe – różnej treści i z różnych adresów. Z polskiego adresu prywatnego zapytanie w języku polskim, z zagranicznego adresu prywatnego zapytanie w języku angielskim. Nadawcy wykazali konkretne zainteresowanie konkretnym aspektem oferty turystycznej i oczekiwali wyraźnych i precyzyjnych odpowiedzi.

 

21 % procent pytań polskich i 52 % pytań angielskich pozostało bez odpowiedzi…

 

Lecz nie w punkcie IT prowadzonym przez LOT KOCIEWIE. Pracownicy Kociewskiego Ośrodka Informacji Turystycznej odpowiedzieli błyskawicznie w przypadku zapytania obcojęzycznego i regulaminowo szybko na turystyczny problem nadawcy polskiego.

 

- Rodak był zainteresowany rowerami, a dokładnie mówiąc imprezami rowerowymi na naszym terenie, natomiast Martina, z bliżej nie ustalonej przez nas zagranicy, poszukiwała motorbike’ów, chcąc wypożyczyć pojazd w celu podróży po naszym Regionie – mówi Jarosław Wojciechowski, pracownik Biura LOT KOCIEWIE.

 

Między innymi dzięki aktywności IT LOT KOCIEWIE Pomorskie świetnie wypadło w rankingu województw – niekwestionowane pierwsze miejsce na podium w kategorii angielskojęzycznej i ex aequo pierwsza pozycja w kategorii polskiej (wspólnie z Wielkopolskim i Dolnośląskim).

 

Swoim członkom i partnerom, a więc i LOT KOCIEWIE,  podziękowała już Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.

 

- Kierujemy się zasadą, że zawsze odbieramy telefon, nawet gdy dzwoni poza ustalonymi godzinami naszej pracy, lecz my akurat nadal przebywamy w naszym biurze. Dla każdej osoby, nawet najbardziej przypadkowej lub nietuzinkowej, która nas odwiedza, staramy się mieć tyle cierpliwości, ile to tylko możliwe. W korespondencji mailowej pomijamy tylko oczywisty spam. Zawsze merytorycznie, zawsze bez pośpiechu, z chęcią pomocy i wyrozumiałości. Teraz, po latach pomocy i prób pomocy naszym gościom, otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie sensowności naszego postępowania. Satysfakcja zawodowa i radość po prostu czysto ludzka – mówi Dyrektor Biura LOT KOCIEWIE, Piotr Kończewski.

 

W ciągu 7 lat działalności IT KOCIEWIE klasyczną turystyczną pomoc, a także poradę i zachętę do spędzania czasu w Tczewie, Starogardzie Gdańskim, Świeciu oraz w wielu innych miejscach całego Regionu, uzyskało kilka tysięcy klientów. Byli wśród nich mieszkańcy Tczewa, grupy przedszkolne i klasy szkolne. Przez biuro LOT KOCIEWIE przejeżdżały grupy rowerzystów i w pełni obsadzone autokary wycieczkowe. Zawitali Warszawianie i Krakusi. Poznać Tczew i inne miejsca Kociewia chcieli Niemcy, Skandynawowie, Holendrzy oraz Francuzi. Zza oceanu dotarli do IT KOCIEWIE: para z Teksasu i pojedyncza Meksykanka.

 

Jak się okazuje, Ci ostatni byli mniej zaskakujący niż pewna dwójka „Tajemniczych Klientów”…

 

Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE

Kociewski Ośrodek Informacji Turystycznej

Ul. 30 Stycznia 4, Tczew

info@kociewie.eu

58 531 37 41