Accessibility
UE

Uczestnicy ŚDS w Warszawie

Po wakacyjnej przerwie, w połowie sierpnia uczestnicy Środowiskowego Domu Samopomocy w Kaliskach pełni zapału wrócili do działania. Na początku września Radośni wraz z opiekunami udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Pierwszym etapem naszej podróży był spacer podczas, którego zobaczyliśmy m.in.: Zamek Królewski, Rynek Starego Miasta, pomniki Małego Powstańca i Szewca Jana Kiliańskiego. Byliśmy też na Krakowskim Przedmieściu, następnie zobaczyliśmy pomnik Adama Mickiewicza, Pałac Prezydencki, a także Grób Nieznanego Żołnierza. Po spacerze udaliśmy się na ulicę Wiejską, by zwiedzić wnętrza Sejmu i Senatu i zobaczyć gdzie na rzecz naszego kraju pracują politycy. Następnie pojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki i udaliśmy się na XXX piętro, skąd podziwialiśmy piękną panoramę naszej stolicy. Drugi dzień zwiedzania rozpoczęliśmy od wizyty w ogrodach na dachu Uniwersytetu Warszawskiego, a potem udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie przez kilka godzin braliśmy udział w wielu ciekawych eksperymentach. Każdy z nas samodzielnie dotykał, sprawdzał, próbował i odkrywał znane i nieznane dotąd emocje i zmysły, które czasem zaskakiwały nas samych. Kolejnym, ostatnim przed wyjazdem ze stolicy punktem zwiedzania był Stadion Narodowy. Wszyscy uczestnicy wycieczki z ogromnym zainteresowaniem słuchali opowieści przewodnika o pracy na stadionie, przemierzając Trasę Piłkarza. Byliśmy w strefie zawodniczej, w piłkarskich szatniach, na ogromnej płycie bioska i pomeczowej sali Konferencyjnej. Stadion Narodowy swoją wielkością i nowoczesnością zaskoczył każdego z nas, pozostawiając w pamięci niezapomniane wrażenia. Niestety, wszystko, co dobre szybko się kończy, więc i my zadowoleni i pełni nowych przeżyć wróciliśmy do Kalisk. Nasza wycieczka przebiegła w bardzo serdecznej atmosferze, a dzięki wspólnie spędzonym chwilom mogliśmy jeszcze lepiej się poznać.