1. Wójt Gminy Kaliska informuje, iż zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników oraz wypłaty uczniom zasiłku powodziowego na cele edukacyjne (Dz. U. z 2010 r. Nr 95 poz. 612) i Uchwałą Nr 76/2010 Rady Ministrów z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie Rządowego programu pomocy uczniom w 2010 r. - „Wyprawka szkolna” oraz wypłaty uczniom zasiłku powodziowego na cele edukacyjne - o dofinansowanie zakupu podręczników będą mogli ubiegać się rodzice uczniów rozpoczynających w roku szkolnym 2010/2011 naukę w:
- klasach I-III szkoły podstawowej,
- klasach II gimnazjum
- w klasach I-III i IV-VI szkoły podstawowej, I-III gimnazjum – uczniowie słabo widzący, niesłyszący, z upośledzeniem w stopniu lekkim oraz uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
2. Dofinansowanie mogą uzyskać uczniowie pochodzący z rodzin , w których dochód na członka rodziny :
- nie przekracza kwoty 351 zł netto miesięcznie na członka rodziny (art. 8 ustt. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej)
- przekracza w/w kwotę, a w rodzinie występuje szczególna sytuacja życiowa, np. bezrobocie, sieroctwo, niepełnosprawność, długotrwała lub ciężka choroba, przemoc, bezradność w sprawach opiekuńczych, potrzeba ochrony macierzyństwa, alkoholizm lub narkomania itp. (art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej).
3. Wysokość dofinansowania wynosi:
- do 170 zł – dla uczniów klas I- III szkoły podstawowej , w tym uczniom słabo widzącym, niesłyszącym, z upośledzeniem w stopniu lekkim oraz uczniom z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
- do 310 zł – dla uczniów klas II gimnazjum, oraz uczniom klas I – III gimnazjum słabo widzącym, niesłyszącym, z upośledzeniem w stopniu lekkim oraz uczniom z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
- do 200 zł dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem w stopniu lekkim oraz uczniom z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
4. Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (opiekunów prawnych) a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innych osób , za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
W przypadku uczniów słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi j/w, dokumentem na podstawie którego przyznaje się dofinansowanie jest orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
5. Rodzic (opiekun) do wniosku powinien dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów lub zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego (za miesiąc poprzedzający miesiąc złożenia wniosku). W uzasadnionych przypadkach zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów można dołączyć oświadczenie o wysokości dochodów. W przypadku uczniów pochodzących z rodzin , gdzie dochód przekracza 351 zł do wniosku należy dołączyć uzasadnienie.
6. Wniosek należy złożyć w szkole do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2010/2011 w terminie nieprzekraczalnym od 01 września 2010 r. do 15 września 2010 r.
7. Dyrektor szkoły po otrzymaniu środków zwraca rodzicom koszty zakupu podręczników do wysokości wartości pomocy po przedłożeniu dowodu zakupu, którym jest faktura VAT, rachunek - wystawione na ucznia lub rodzica, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników.
8. W przypadku złożenia oświadczenia o zakupie
podręczników należy dołączyć informację
o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego Programu pomocy dzieciom w 2010
r. „Wyprawka szkolna” .
Dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Kaliskach
WNIOSEK O DOFINANSOWANIE ZAKUPU PODRĘCZNIKÓW
na rok szkolny 2010/2011
I. Wnioskodawca:..........................................................................................................
(imię i nazwisko)
…................................................................................................................................
(adres)
tel. ............................................................................................................................
II. Wnioskuję o przyznanie dofinansowania dla uczniów:
Data i miejsce urodzenia ……………………………………………………………………..
Adres zamieszkania: .........................................................................................................
Data i miejsce urodzenia ………………………………………………………….………….
Adres zamieszkania: .........................................................................................................
Data i miejsce urodzenia ……………………………………………………………..….…..
Adres zamieszkania: .........................................................................................................
III. Oświadczenie o sytuacji rodzinnej i materialnej ucznia:
Oświadczam, że moja rodzina składa się z ............. osób, pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym.
Jednocześnie informuję, iż w miesiącu ………………………… poprzedzającym złożenie wniosku moje dochody* netto wyniosły ……………………….. zł
IV. Świadomy odpowiedzialności karnej potwierdzam prawdziwość danych zamieszczonych we wniosku.
Kaliska , dn. .................................... …….............................................
(czytelny podpis wnioskodawcy)
Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych wyłącznie dla potrzeb programu pomocy materialnej (ustawa z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych – Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z póź. zm.).
…….............................................
(podpis wnioskodawcy)
* Do wniosku należy dołączyć odpowiednie dokumenty potwierdzające dochody rodziny:
- Zaświadczenie z GOPS o uprawnieniu do korzystania ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku, a w przypadku nie korzystania z w/w środków:
- zaświadczenie o uzyskanych dochodach netto (wynagrodzenie za pracę, emerytura, renta inwalidzka lub rodzinna) przez poszczególnych członków gospodarstwa domowego z miesiąca poprzedzającegozłożenie wniosku,
- informacja o wysokości otrzymanych alimentów:
- kserokopia decyzji o przyznaniu dodatku mieszkaniowego,
- potwierdzenie dochodów netto z prowadzenia działalności gospodarczej z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku (w przypadku zawieszenia w/w działalności załączyć dokument potwierdzający ten fakt),
- zaświadczenie z GOPS o wysokości otrzymywanych świadczeń z ich wyszczególnieniem, w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku,
- zaświadczenie o wysokości uzyskanych w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku, świadczeń rodzinnych, z ich wyszczególnieniem,
- w przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego – zaświadczenie z Urzędu Gminy
- w przypadku osób bezrobotnych zarejestrowanych w
Powiatowym Urzędzie Pracy – zaświadczenie
z Powiatowego Urzędu Pracy o posiadaniu statusu osoby bezrobotnej
i wysokości otrzymywanego zasiłku dla bezrobotnych
- w uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć - zamiast zaświadczeń o dochodach – oświadczenie o wysokości dochodów .
W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia niepełnosprawnego posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego należy dołączyć kopię orzeczenia wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno- pedagogiczną.